خلاصه و مفید درباره اضطراب

خلاصه و مفید درباره اضطراب

خلاصه و مفید درباره اضطراب

در این مطلب قصد دارم خلاصه و مفید درباره اضطراب نکاتی را به مخاطبان کلینیک انتقال دهم.

مشکلات هیجانی مثل اضطراب، استرس و نگرانی ها گاهی چنان شدت پیدا می کند که از ما می پرسند که باید کجا مراجعه کنیم؟ روانشناس؟

روانپزشک؟

پاسخ:

در صورتی که با علایمی مواجه باشیم مثل تپش قلب، تعریق، از خواب پریدن، به خواب نرفتن، مشکلات گوارشی، ضعف و سستی و امثال اینها

اگر شدت این نشانه ها زیاد باشد طوری که عملکرد روزانه ما را مختل کرده باشد

مثلا موجب حواسپرتی بشود یا تحربک پذیری خلق و در نتیجه درگیری با دیگران و پرخاشگری یا برعکس خُلق افسرده، مراجعه به

روانپزشک یا متخصص اعصاب و روان الزامی است.

توجه کنید!

گفتیم نشانه ها شدید باشد و بیشتر اوقات تجربه کنیم.

ریلکسیشن هم بسیار کمک می کند، البته در کنار دارو درمانی، چون اگر شدید باشد به تنهایی کاربردی ندارد.

اگر مشکل اضطرابی شما به گونه ای است که به افکار شما مربوط می شود یعنی مرتب با خود اینگونه حرف می زنید:
نکنه که….
اگه فلان اتفاق بیفته….
یعنی ممکنه….
اگه بازم کارشو تکرار کنه…چی..؟

شما با نگرانی دست و پنجه نرم می کنید

بهترین کار مراجعه به یک روانشناس خوب و متخصص است و باید با شناخت درمانی به شما یاد بدهند با افکار منفی و نگرانی کار کنید.

خوشبختانه کتابهای خودآموز هست و که به شما کمک می کند.

مثل کتاب رهایی از نگرانی، نشر ارجمند
(بسیار کتاب خوبیه)

اگر هر دوی نشانه ها را دارید هم فکری درگیر نگرانیها هستید و هم نشانه های جسمی را تجربه می کنید، روانپزشک و روانشناس را

تواماً استفاده کنید.

پذیرش

در ادامه ی بحث خلاصه و مفید درباره اضطراب ، نکته مهم این است که هر درمانی را به کار می گیرید نباید در برخورد با اضطراب به گونه ای رفتار کنید که گویی فرار می کنید.

بلکه در ابتدا سعی کنید اضطراب را بپذیرید.

موضوعی که از همه مهم تر است پذیرش اضطراب است به عنوان مشکلی که اکنون با آن مواجه هستید.

اگر طوری درمان یا ورزش و هر روش دیگری که انگار در حال فرار از اضطراب هسید، اضطرابتان شدت می گیرد. 

زمانی که شما به روشهای مختلف پناه می برید یعنی دارید با ترس و اضطراب از اضطراب فرار می کنید.

وقتی شما برای اضطراب نداشتن و نشان ندادن اضطراب تلاش کنید، اضطراب تان بیشتر می شود

اما اگر برای مضطرب شدن آماده شوید، اتفاقاً کمتر تجربه اش می کنید. و برخوردتان با مشکلات اضطرابی عادی تر می شود.

مراجعه به مرکز مشاوره و روانشناسی

در پایان بحث خلاصه و مفید درباره اضطراب ، توصیه می کنم در صورتی که از طریق مطالعه و دارو درمانی و بسیاری تکنیکهای دیگر نتوانسته اید بر مشکلات اضطرابی خود غلبه کنید حتما از مشاور و روانشناس استفاده کنید.

مشاوره تلفنی و آنلاین

پس از مطالعه ی مطلبِ خلاصه و مفید درباره اضطراب ، یادآور می شوم که مرکز مشاوره امین میرموسوی در ایام شیوع کرونا به غیر از مشاوره حضوری، خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین هم ارائه می دهد.

در صورت تمایل می توانید با تلفنهای مندرج در سایت مرکز مشاوره یا وبلاگ کلینیک تماس حاصل فرمایید.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *

هفت + پانزده =

Instagram
Call Now Buttonکلینیک مشاوره میرموسوی